Ärilehe andmetel käis Eesti kõige rikkam ettevõtja, Läti Raudtee juhile altkäemaksuandmisega seostatud Oleg Ossinovski Läti saatkonnas ülekuulamisel.
Oleg Ossinovski ei lükanud infot ümber ega kinnitanud seda, öeldes vaid, et ei soovi sel teemal ajakirjnikuga rääkida.
Läti meedia on spekuleerinud, et augusti esimesel nädalal KNAB-i poolt vahistatud ja töölt taandatud Läti Raudtee juhi Ugis Magonise juhtum võib olla seotud Eesti transiidiärimehe Oleg Ossinovski ja tema firmaga Skinest. Magonist kahtlustatakse poole miljoni euro suuruse altkäemaksu võtmises.
Magonist kahtlustatakse poole miljoni euro suuruse altkäemaksu võtmises seoses hiljutise raudteevedurite hankega, kus Läti Raudtee ostis Oleg Ossinovski firmalt Skinest neli vana vedurit.
Ajalehe Diena andmetel võttis Magonis vastu altkäemaksu, et tema juhitud firma tütarettevõte eelistaks just Skinesti vedureid. Üks vedur maksab keskmiselt üle kahe miljoni euro.
Läti korruptsioonitõrjebüroo (KNAB) vahistas augusti alguses Läti raudteebossi Ugis Magonise ning Läti meediale on mitmed allikad kinnitanud, et vahistamine toimus justnimelt ajal kui Magonis oli Eestist Lätti tagasi sõitmas.
Läti uudisteportaaliga Diena suhelnud allikate sõnul pole küll ametlikult vahistamise põhjuseid kinnitatud, aga kui Läti Raudtee kontoris toimus läbiotsimine, siis KNAB oli väidetavalt eriti huvitatud just Skinesti ja Läti Raudteega (LDz RSS)seotud dokumentidest.
Läti transpordiminister Anrijs Matīss teatas sellepeale, et KNAB korraldas ka läbiotsimise Magonise töökohas. Matīss ütles, et transpordiministeerium teeb KNAB-iga loomulikult koostööd, kuid Magonise vahistamise kohta üksikasju ta ei avaldanud.
Ossinovski ütles 9. augustil Ärilehele, et on kursis Läti prokuratuuri uurimisega. "Tahan öelda, et konkurss viidi kahtlemata läbi kõiki reegleid järgides. Selle hanke tulemusel võitsid mõlemad pooled. Läti raudtee saab võimsad vedurid, mida on vaja Venemaa transiidi vedudeks. Meie saame käivitada tehase Daugavpilsis [veduriremonditehas. mis kuulub samuti Skinesti kontserni-toim.], mis annab tööd 800 inimesele ja sellest saadavast maksutulust võidab Läti riik," rääkis Ossinovski toona.
"Konkurss oli üsna keerukas, sel oli tihe konkurents. Seega ei näe me täna alust arvata, et [vedurite] hind, nagu kirjutab ajaleht Diena, oli ülepakutud."