Kaamerakohustus tekitab tehnoülevaatuspunktides segadust

06.07.2010

Pettuste vältimiseks peavad kõik autode tehnoülevaatuspunktid võtma järgmise aasta jooksul kasutusele vidoekaamerad, kuid ülevaatajate hinnangul on uues süsteemis palju segast.

Tehnoülevaatuste videosalvetused lähevad edasi maanteeameti keskserverisse, kust vastavalt vihjetele saab rikkumisi tuvastada. Kõik 90 Eesti ülevaatuspunkti peavad hiljemalt 2012. aasta alguseks iga ülevaatusliini juurde üles panema vähemalt kaks kaamerat ning salvestusseadmed, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Maanteeameti pressiesindaja Timo Vijar ei osanud öelda, kui palju see maksma läheb, sest tehnoülevaatuspunktidel on selles osas vabad käed.

"Me ei ütle, millise ettevõtte käest peab salvestusseadmed ostma, me ei ütle, kui palju need salvestusseadmed peavad maksma. Maanteeamet esitab tehnilised tingimused ja tehnoülevaatuspunktil on võimalik ise valida, millist salvestusseadet ta eelistab," lausus Vijar.

Tema sõnul on üleminekuks ette nähtud poolteist aastat piisav, et tehnoülevaatajad saaksid videoseadmed muretseda. Tehnoülevaatajate hinnangul on aga videokaamerate süsteemis veel palju segast.

"Maanteeametilt pole meile veel ühtegi ametlikku juhendit ega juhist tulnud, kuidas see asi toimima hakkab," rääkis Tesman Auto juhataja Einar Soe. "Kelle kaamerad, kuidas salvestavad, kas kohaliku või võrguühenduse kaudu peab see ka mujal nähtav olema? Siis tekib võrguühenduse küsimus. Kõik asjad on selles mõttes lahtised".

Maitene OÜ juhataja Mait Miller lausus, et kaamerad neid ei sega, aga nad ei soovi omast taskust riigiametnike saamatust kinni maksta.

"Ja selle kaameraga saab vaadata, milline auto võetakse? No kuulge, see on ju absurd! Ülevaatuspunktides oleks raha kulutada hoopis olulisematele asjade peale. Pooltel punktidel puudub amortisaatorite raputustester," ei olnud Miller rahul.

Tema sõnul on aga eriti taunitav, et riik viitab kaamerate paigaldamisest rääkides pidevalt ülevaatuspunktide kehvale mainele, tuues näiteks kohtusse jõudnud kahe ülevaatuspunkti altkäemaksuasja.

Maanteeameti tellitud uuring näitab paraku, et 15 protsenti autoomanikest kasutaks võimalust ülevaatusest lihtsamalt läbi saada.

Politsei saatis eelmisel aastal ülevaatusele 1100 liikluses kinni peetud autot.