Aasiasse eksportides arvesta religiooni ja korruptsiooniga

Ehkki mitmes Aasia riigis oodatakse eksportööri soodustustega, tasub sealsetele turgudele minnes teada nii riikide korruptsiooni- kui religioonieripära.

Chemi-Pharm AS juhatuse esimehe Ruth Oltjeri sõnul peab Aasias arvestama eelkõige moslemitega ja nende suhtumisega alkoholi, sealihasse jne.

Chemi-Pharm ekspordib Malaisiasse ja Singapuri, lisaks neile vaatab firma ka Indoneesia ja India poole ning juba on tulnud päringuid ka Taist ja Koreast. „Eesti tootjale positiivne on see, et Aasias vaadatakse meditsiinivaldkonnas Eurooplastele siiski alt üles ja prestiiž on hea,“ lausus Oltjer. „Kopeerimine ja tööstusspionaaž on nendes riikides tavaline, aga üldiselt on inimesed Aasias väga sõbralikud ja külalislahked, nendega on kerge sõbraks saada, mis omakorda on väga oluline äri seisukohalt.“

Aasia turule tuleks arvestada korruptsiooniga Pakistanis ja Malaisias. „Samas on  loodud väga palju soodustusi välisinvestoritele, mille eesmärgiks on majanduse edendamine ja on tunda ka natuke ärategemise soovi Singapurile, sest viimane on peale iseseisvumist suutnud edukamalt toime tulla võrreldes Malaisiaga,“ kommenteeris ta.

Tallegg AS ekspordib Aasiasse kanatiibu ja kanavarbaid. „Oleme selles mõttes õnnelikus olukorras, et kanatükkidele, millele Eestis nõudlus väike, on maakera vastaspoolel otse vastupidi kõrge nõudlus,“ kommenteeris AS Tallegg  äridirektor Margus Venelaine. „Kuna müüme sügavkülmutatud toodet hulgi pakendis, mingist Talleggi kaubamärgist sealsel turul rääkida ei saa. Pigem tuntakse meid ettevõte tunnustusnumbri EE25 järgi kastil,“ lausus Venelaine. Ettevõte müüb oma kaupa põhiliselt Hongkongi, harvem Vietnamisse ja Laosesse.

Haruldasi muldmetalle tootva ASi Silmet tegevjuhi David-James O’Brock-Kaljuvee sõnul on Jaapan nendele loomulik turg, kuna kolmandik haruldasest muldmetallist kasutatakse just seal.„Kultuur ja ärieetika on Aasias väga erinev Eestiga. Kui tavaline Eesti ärimees proovib teha äri Jaapanis, nii nagu teeb seda Eestis või Euroopas, siis nad võtavad seda sõbralikult vastu aga äri tuleb tulemuseta“ kommenteeris O’Brock. Silmet ekspordib Hiinasse, Jaapanisse, Koreasse ja Indiasse. „Need riigid on erinevad üksteisest nii äritavade kui ka eetika poolest,“ lausus O’Brock. O’Brock märkis, et kohaliku keele oskamine ei ole siiski vajalik.

 

Allikas: logistikauudised.ee