Sel esmaspäeval oli Riigikogu liikmete küsimusterahe all majandus- ja taristuminister Kristen Michal, kes pidi vastama rahvaasemike arupärimisele, mis puudutas mandri ja meie suursaarte vahel toimuva parvlaevaliikluse teenuse osutamist.
Ajal, mil uute parvlaevade ehitamiseks lepingud sõlminud Tallinna Sadama endised juhid on korrputsioonikahtlusega uurimise all, kinnitas majandus- ja taristuminister Kristen Michal, et tellitud laevad jõuavad Eestisse õigeks ajaks.
Türgis peaks esimene laev valmis saama selle aasta 1. juulil ja teine 15. augustil. Poolast tellitud laevadest esimene valmib 1. augustil ja teine 1. septembril. Michal kinnitas, et laevade ehitamisel ollakse graafikust isegi ees. Lisades, et isegi kui laevad õigeks ajaks Eestisse ei jõua, on Tallinna Sadama tütarfirmal ka selleks juhuks olemas varuplaan.
„Mina usun jumalasse, aga see on igaühe isiklik valik. Olen ka laevade osas täiesti veendunud, et need saavad õigeks ajaks valmis,“ selgitas minister enda veendumuse tagamaid, kinnitades, et praegu on igapäevaselt ühe uue laeva ehitamisega ametis üle saja inimesi. Ehk siis nelja laeva peale kokku 400-500.
Olgu lisatud, et nii Türgis kui Poolas valmivate laevade ehituse üle teostab järelevalvet Eesti oma laevaehitaja, Saaremaal tegutsev Baltic Workboats, kus valmis ka eelmise aasta sügisel Kihnu vahet sõitma hakanud parvlaev Kihnu Virve.
Ehkki minister oli praegu mandri ja saarte vahel laevaliiklust korraldava Väinamere Liinide suhtes vähemasti oma alatoonis kriitiline, oli ta sunnitud tõdema, et kõigele vaatamata reisijate arv eelmisel aastal isegi kasvas võrreldes 2014. aastaga: Virtsu ja Kuivastu liinil 3 ning Heltermaa jaRohuküla liinil ligi 5 protsenti.
Küsiti sedagi, kas uute laevade tulekuga tõuseb ka piletind. Michal kinnitas, et 2017. aastaks ei ole piletihindade tõusu planeeritud, küll tõusid need arupärimise esitamise ja sellele vastamise ajal. Kui Väinamere Liinidele heideti pidevalt ette aina suurema riigiabi küsimist, siis vähemalt mulle on jäänud on mulje, et selles vallas mingit revolutsiooni ei toimu. Ehk siis dotatsioon, mida siiani on makstud Väinamere Liinidele, hakkab pärast senise lepingu lõppemist 30. septembril 2016 laekuma Tallinna Sadama tütarfirmade TS Laevad ja TS Shipping kaukasse.